Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Veckans blogg i Alingsås Tidning: Fredag

Av Anders Lundgren - 21 oktober 2011 11:27

Fredag den 14 oktober

Som pensionär är det ingen konst att få tiden att gå. Vi är många som tycker
att tiden inte räcker till, några av våra närstående (barnbarn) kan inte förstå
hur vi kan fylla vår dag medan några tycker att vi aldrig har tid (barn). En
del av förklaringen ligger nog i att man går in i ett lugnare tempo saker och
ting får ta lite längre tid.

 Man vaknar lite senare, ligger kvar i sängen och läser tidningen lite längre,
lagar en god frukost tar en rask promenad om inte vädret sätter stopp (det får
inte ösregna). När man sedan kommer hem smakar det riktigt gott med kaffe, så
har den för middagen rusat iväg.

Min önskan när jag slutade att arbeta var att kunna sitta ner och läsa en god
bok och att aktivt kunna sitta ner med hörlurar och lyssna på musik som jag tycker om, att kunna sitta ner framför Tv:n
och titta på idrottssändning eller något annat intressant att se på utan att
känna mig onyttig, helt enkelt att träna mig på att coola ner. Jag är inte där
riktigt ännu.

Mitt första stora projekt när jag blev pensionär var att ta hand alla våra gamla
foton, diabilder, svartvita- och färgnegativ, sammanlagt handlar det om minst
10000 bilder, som ligger och tar plats i diamagasin och i pärmar, hittills har
jag scannat över ca 4000 diabilder till hårddisken. Det känns bra att kunna
samla alla fotografier på ett ställe i detta mindre skrymmande format, ett gott
råd, samla det på två ställen t.ex på en extern hårddisk och på USB-minne

Bilutflykter är något annat som vi gillar, att köra nercabbat i vackert väder
och med fikakorgen nerpackad är riktigt mysigt. Lufsa i skogen tycker vi är
rogivande och en lisa för själen, hittar man då svamp är det ett extra plus, vi har i
höst plockat ca 70 liter trattkantareller.

Eftersom vi båda tycker om att motionera, blir det så att det gör vi mycket
tillsammans. Under vinterhalvåret blir det gympapass några kvällar i veckan.
Jag saknar dock den gamla Trimhallen som var inrymd i källaren i Nolhaga-
hallen




.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Lundgren - 31 januari 2019 15:22

Av en tillfällighet hittade vi detta huset, för fem år sedan. Vi fastnade för det bägge två, och tänkte att om vi inte tar chansen nu, så kommer vi att ångra oss. Man kan ju alltid sälja  om det inte blir bra. Vi har nu bott här i fem år och trivs, n...

Av Anders Lundgren - 16 januari 2019 18:56

Efter några års upphåll, laddar jag för att återuppta min blogg igen. ...

Av Anders Lundgren - 21 februari 2016 18:46

    En hysterisk komedi med Tomas Pettersson och Annika Andersson i huvudrollerna, utspelas i på 60-talet i en villa i Örgryte. Några otrohetsaffärer utgör handlingen. Mycket in och ut i dörrar, många goda skratt blev det under föreställningen....

Av Anders Lundgren - 3 november 2015 21:46

        En 3,5 timme lång konsert med fullt ös av musik från våran ungdomsuppväxt 1950 - 60 talet. Nästan alla favoritlåtar fick vi höra från en 8-manna orkester, 3 doatjejer och solosång av PeterJezewski, en före detta medlem av The Booper...

Av Anders Lundgren - 23 september 2015 11:25

      Vi lyckades få tag på biljetter till denna föreställning, efter att ha missat vårens föreställningar, 60 utsålda hus blev det. På grund av det stora intresset körde han nu några extra föreställningar på Lisebergsteatern, innan han drar v...

Presentation


solnedgång över Rödahavsbergen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards